20. helmikuuta 2014

Bristows -kuivashampoot

Viimeinkin blogger päästää julkaisemaan postauksia. Se on pari päivää temppuillut oikein kunnolla enkä ole nähnyt esimerkiksi lukulistassa olevien blogien uusimpia postauksia...

Bristowsin kuivashampoot olivat yksiä ensimmäisistä kuivashampoista joita ostin. Silti ne ovat lojuneet tähän asti kaapissa, koska olen käyttänyt pois ensin parempia ja jäljellä ovat nyt enää ne vähän huonommat. Näissäkään ei varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta niiden voimakas tuoksu estää arkikäytön ainakin minulla.


Suomesta olen löytänyt kahta ja ilmeisesti nämä ovat maailmanlaajuisestikin ainoat merkiltä saatavilla olevat tuoksut. Shampoot lupaavat raikastaa sekä tuoda volyymiä ja bouncea, jolle en nyt keksinyt mitään järkevää suomennosta.

Molemmat ovat tuoksua lukuunottamatta aika samankaltaisia. Ne puhdistavat rasvaiset hiukset oikein hyvin tehden ne puhtaan näköisiksi, mutta hiukset kyllä tuntuvat edelleen likaisilta. Mutta pääasia, että näyttää puhtaalta.

Volyymia ne eivät taas tuo juuri lainkaan, rasvaiset ja lättänät hiukset kyllä kohoavat ja tulevat kevyemmiksi ja liikkuvammiksi, mutta puhtaita hiuksia ne eivät kohota. Valkoistakin jää hiuksiin jonkun verran, mutta sen saa aika hyvin pois harjaamalla.

Originalin inci

Original tuoksuu sellaiselle sitruunaisen kukkaiselle. Yleensä kuivashampoiden perustuoksut ovat sitruunaisia tai kukkaisia, mutta Bristowsilla ei näköjään osattu päättää niin laittoivat molemmat samaan. En oikein tykkää tuoksusta ja tuoksu on aika voimakas sekä jää hiuksiin tuoksumaan tuntikausiksi.


Tropical Paradisen inci

 Tropical Paradise taas tuoksuu herkulliselta. Perinteisesti trooppisille tuoksuille tyypillinen kookos löytyy tämän tuoksusta, mutta siihen sekoittuu ällömakea Caramel(kinuski vai mikä se on?) tuoksu, sellainen jota vaikkapa löytää suklaapatukoiden sisältä tai Milkan Luflee -suklaasta. Nam! Ällömakeus ei kestä kovin pitkään vaan sitten tuoksu laimenee hyväksi, mutta siltikin se on liian voimakas kouluun ja sotkee hajuveden tuoksun. Ellei laita jotain kookostuoksua, mutta sitten tulee kyllä kookosöverit. Mutta kesällä tuoksu on vapaa-ajalla kyllä kiva.

Ihan perushyviä kuivashampoita siis jos haluaa vain tehdä hiuksista puhtaan näköiset. Itse ainakin laitan kuivashampoota puhtaisiinkin hiuksiin kohottamaan niitä, joten nämä eivät omaan käyttööni ole kovin sopivia. Uudelleen tuskin hankkisin vaikka Tropical Paradise tuoksuukin melkein liian hyvältä ja saa aikaan makeanhimon.

2 kommenttia:

  1. Mä olen niin onneton näiden kuivashampoiden kanssa, totean, että on helpompi sutaista tukka ponnarille kuin alkaa näitä suihkuttelemaan. Jep, olen laiska tässä suhteessa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas olen ponnareiden ja muiden kampausten kanssa ihan toivoton, joten kuivashampoo on mulle pelastus jota ilman en pärjäisi :D

      Poista