24. maaliskuuta 2012

Kilojen keventäminen

Näillä näkymin muutan syksyllä ensimmäiseen omaan kotiin. Se tuskin tulee olemaan mikään ruhtinaallisen kokoinen, joten tavaraa on karsittava.

Ongelmana on minulle rakas kosmetiikka. Olen sen suhteen tavallaan hamstraaja. Ostan lähes kaiken tarvitsemani tarjouksista, harvoin mitään täyteen hintaan. Ostan yleensä vain sen mitä tarvitsen, mutta silti joitakin tuotteita minulle on kertynyt aivan liikaa.

Minulta löytyy esimerkiksi 6 pulloa kasvovettä, 15 ripsiväriä, 6 kuorintavoidetta kasvoille ja vartalolle, 3 pulloa puhdistustuotteita, shampoista, hoitoaineista ja suihkugeeleistä puhumattakaan. Tajusin alkuvuodesta, että tälle määrälle on tehtävä jotain, jotta ne mahtuvat tulevaan kotiini.

Kaikki ripsarini

Yhden tuoteryhmän olenkin saanut jo kuriin. Ennen käytin kosteusvoidetta vain käsille ja jaloille, mutta nyt olen käyttänyt sitä muulle vartalollekin. Se on kuluttanut voidevarastoani aivan minimiin. Nyt vielä on taisteltava noiden muiden tuotteiden vähentämiseksi.

Olenkin asettanut itseni melko tiukalle ostokiellolle kosmetiikan suhteen. Ostan tuotteen jos minulla ei ole sitä yhtään ja tarvitsen sitä, mutta jos kotoa löytyy yksikin pullo tai purkki samanlaista tuotetta eri merkiltä niin uusi pullo jää kaupan hyllyyn.

Iso osa tuotteistani on vielä avaamattomia ja otinkin jo avatut tuotteet tehokäyttöön. Uutta tuotetta ei avata ennen kuin edellinen on käytetty. Silläkin menetelmällä olen saanut vajaita purkkeja kaapista pois pyörimästä vaikka kuinka paljon.

Silti saamani ilmaistuotteet vaikeuttavat urakkaa.

Ensinnäkin Oriflamen edustajana saan yhtiöltä ja tiiminvetäjältäni hurjat määrät ilmaistuotteita. Kuukaudessa olen saanut kasan ilmaistuotteita joiden yhteisarvo on yli 100e ja ensi viikolla on taas tulossa paketti vartalovoiteita tiiminvetäjältäni. Suurin osa niistä menee myyntiin vaikka haluaisin käyttää tuotteista ison osan itse. En vain millään ehdi ja kaappeihin ei mahdu.

Kuukauden sisällä saadut ilmaistuotteet Oriflamelta, osa puuttuu

Toinen mistä tavaraa kertyy on kaupanpäälliset. Ripsivärien määräkin on räjähtänyt niiden takia. Ripsareista ehkä 5 olen ostanut, yhden sain testattavaksi ja loput kaupanpäällisinä haluamattani. Jos olen vaikka tilannut netistä kosmetiikkaa, tulee paketissa mukana yleensä yksi ripsari kaupanpäällisenä. Antaisivatpa yritykset joskus jotain muutakin kaupan päälle kuin ainaisia ripsareita...

Kolmas ovat sukulaiseni ja tuttuni. Heiltä saa kosmetiikkaa joululahjana ison määrän ja lisäksi muuten lahjoituksina. Niiden takia kasvovesieni määrä on noussut suureksi. Ostin ensin yhden kasvoveden ja myöhemmin toisen samanlaisen tarjouksesta ennen kuin edellinen loppui. Käyttäessäni vielä tätä ensimmäistä, sain tädiltäni 2 kasvovettä ja puhdistusmaidon jotka hän oli saanut jostain, mutta ei käytä. Sitten sain vielä kaupanpäällisenä yhden ja äitini kaapista löytyi yksi kasvovesi jonka hän antoi minulle.

Ehkä syksyyn mennessä saan kosmetiikkakiloja pienemmäksi, ainakin alku on ollut melko lupaava ja purkkeja tyhjenee tasaiseen tahtiin.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti